tisdag 12 juli 2011

Manusarbetet klart!

God kväll på er! Pust... Idag har jag jobbat stenhårt med Kulturskolans manus för att vi ska kunna ha ett bra manus i höst, men nu är det äntligen klart. Jag har förkortat det med 48 A4-sidor, men har ändå lyckats förlänga och förtydliga vissa scener. Det har varit ett hårt arbete, men nu är det äntligen klart. Det enda som saknas är granskare och korrekturläsare, men det borde vara lätt att hitta. Sedan måste vi hitta provspelare, men jag har hittat några som jag hoppas kan spela varsin roll i höst. Det låter enkelt, men är väldigt svårt. Aja, det fixar sig nog. I nästa inlägg ska ni få ett smakprov av manuset för att få ett hum av vad för pjäs vi ska spela upp. Jag hoppas ju dock att vi kan spela upp den någon gång utan att krångla hela tiden. Vi får vänta och se hur det blir i höst. Jag kan inte göra annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar