måndag 18 juli 2011

Mer om funktionshinder!

Hej igen! Jag misstänker att ni nu har börjat längta efter fler inlägg om funktionshinder som jag länge lovat att blogga om. Ikväll blir det inga inlägg om det, men ämnet kommer inom kort ska ni se. Det finns så mycket att skriva om det att jag nästan måste kolla igenom mina stödord för att kunna placera allting i en bra ordning. Var tålmodiga, för jag ska blogga mer om funktionshinder inom kort. Jag och en vän talade igår om att många anser att funktionsnedsättningar är uttjatade, vilket vi båda tycker är struntprat. Så länge det finns så lite kunskaper och så länge vi med diagnoser behandlas som vi gör kan inte ämnet tjatas ut. Vad som är upprörande är att många personer som ska föreställa professionella bara ser diagnosen framför individen, vilket jag stör mig enormt på. Det är upprörande, men vad som är mer upprörande är att så många skäms för sina diagnoser idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar