fredag 6 maj 2011

Anorexikomplex!

Nu har jag fått nog! Dagens perfektionistiska samhälle börjar gå mig på nerverna och detsamma gäller folks tankar om kroppsbyggnader på främst kvinnor. Varför vill folk att vi tjejer ska se ut som porslinsdockor när vi vill se mänskliga ut?! Man ska vara smal, normal, blond, blåögd och helt perfekt idag för att passa in idag, vilket stör mig rejält! Man ska se ut som man gör och vi tjejer ska inte se ut som leksaker! Alltför många tjejer idag går omkring och känner sig tjocka när de egentligen är magra som stickor, men ändå vill de gå ner i vikt. Det är ju nästan skrämmande! Varför kan inte folk ta varandra som de är idag?! Jag har alltid hatat att främst tjejer ska vara så magra för att ses som fina, när de istället borde ha lite olika former. Man behöver faktiskt inte vara smal som en sticka för att se bra ut, då är det bättre att ha former. Jag kan erkänna att jag också börjat känna mig tjock och vill bli smal som en pinne, men vore det inte för allt tjat om alla med anorexikomplex skulle det nog inte vara så! Det är hemskt att se hur många som mår dåligt för att de känner sig tjocka, när vissa är normalbyggda och andra smala som stickor! Nej usch! Jag är less på detta! Det är inte fint att vara mager.

4 kommentarer:

  1. bra skrivet! håller fullständigt med dig, efter flera års lidande i anorexi vet jag precis vad detta handlar om, sjukhusvistelsen med slangar och sond. hatar fucking sjukdomen och allt jävla snack i media om bantning hit, fettsnålt dit, träning och hur man går ner 10 kg på kort tid! vad i helvete kan vi få se ut som vi gör och äta som vi känner för och träna på ett sätt so
    passar oss? undviker allt sånt skit idag och river ner alla skyltar på stan. bort med skiten innan hela Sveriges befolkning ligger på sjukhus med sond! /// Johanna, bolljojan@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! Anorexiakomplexer är tyvärr alltför vanliga idag. Det verkar vara lite av ett tabu att vara minsta lilla mullig eller mindre mager. Usch...

      Radera
  2. Kan inte göra något annat än attt hålla med!Denna skönehets/smalfixering står mig upp i halsen :/ !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Usch...! Det är så tjatigt och jobbigt att se all bantningsreklam överallt. I media och även på stan ser man sådant!

      Radera