tisdag 13 mars 2012

Breaking Dawn på DVD!

Hej igen! Nu när jag är i skrivfarten kan jag som vanligt inte sluta.  Idag fick jag äntligen Breaking Dawn på DVD, jag förhandsbokade den för lite över en månad sedan. Vad jag tycker är synd med Twilight-sagan är att den är så svart på vit, det finns så få neutrala inlägg. Antingen älskar man eller så hatar man den, väldigt få personer har ett neutralt mellanting. Personligen gillar jag böckerna och filmerna därför att jag delvis känner igen mig själv i en del karaktärer, sedan för att jag har ett starkt intresse för mytologiska varelser - däribland vampyrer och varulvar.

Alltför många dömer böckerna och filmerna utan att ens ha sett dem, vilket jag är väldigt trött på. Sedan kan väldigt få personer skilja på åsikter och fakta, trots att det inte verkar alltför svårt. Om jag säger "Jag tycker att Twilight-sagan är bra" så har jag påpekat fakta, men om jag däremot säger "Twilight-sagan är bra" så har jag sagt min åsikt. Ser ni skillnaden? Om inte så ska jag tala om den för er nu; Min första mening handlade inte om Twilight-sagan, utan om mig - den andra meningen handlade däremot om Twilight-sagan, vilket gjorde det till en åsikt.

Nåja, nog med Twilight-reklam för ikväll. Innan jag avslutar kan jag dock lika gärna posta en jättevacker låt ifrån "Breaking Dawn" innan jag stänger av datorn för ikväll. Ha en jättebra kväll, allihopa! Godnatt och sov gott, samtliga fina läsare. Fäll gärna in en kommentar eller två om ni har något bra att säga, annars kan ni vara tysta. Jag är öppen för konstruktiv kritik, men betoning på "konstruktiv".

2 kommentarer:

  1. RaspberrySodaPop15 mars 2012 kl. 03:58

    Det där med att döma ut på förhand utan att kanske ens knappt sett/hört känner jag allt för väl igen när det kommer till Justin Bieber -.- Även så att antingen hatar eller älskar honom.Få är som du-det vill säga neutral och kan komma på några bra saker med honom fast du inte är någon superduperBelieber :P Hur många gånger tror du jag inte har fått höra att "men han låter som en tjej!" -.-?! Alltså känns det som de dömer efter högst en-två låtar och dessutom av hans äldre låtar istället för att göra sitt utalande efter de lyssnat på fler låtar och gärna lite nyare där han fått mörkare röst som tex "Pray" , "Under the misteltoe" , "Live my life" mfl. Jag kan också ta konstruktiv kritik men då ska den vara konstruktiv ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner igen det du säger och får oftast höra detsamma om Robert Pattinsson. Många har inte ens sett Twilight-filmerna och ändå dömer de dem för alla fördomar som finns omkring -.-' En kompis till mig sa en gång att hon blir så glad när hon hör att folk gillar Justin Bieber eller Twilight-sagan, vilket jag håller med om. Då jag inte hört så mycket av Justin Bieber föredrar jag att hålla mig neutral, men av det jag har hört kan jag säga att de låtarna inte är några som direkt faller mig in i smak - men det betyder inte att jag tycker illa om sångaren för det!

      Radera