söndag 17 mars 2013

Fri att vara jag - Astroteatern!

Jag älskar teater, jag verkligen brinner för teater! För en tid sedan såg jag Astroteaterns senaste pjäs "Den som inte får finnas" och insåg hur mycket jag saknar Astroteatern. Som jag troligen berättat så medverkade jag i Astroteaterns "Fri att vara jag" för drygt två år sedan, den pjäsen blev fort en stor publiksuccé. Jag strider nu hårt för att få vara med där igen. Tyvärr hänger det på LSS, men jag kämpar hårt. Det har gått två år nu och jag har fortfarande inte fått tillstånd att fortsätta, men jag ger inte upp. Under projektet "Fri att vara jag" utvecklades jag jättemycket, så därför vill jag fortsätta där. Mycket hände under året vi jobbade med den pjäsen. Jag lärde mig att säga ifrån bättre och sätta gränser, vilket var för att jag fick mycket stöd ifrån regissören. Okej, jag säger inte att gruppen var perfekt, men ingen grupp inom något ämne är perfekt. På det stora hela var det bättre än jag insåg på den tiden, det finns mycket som jag saknar ifrån Astroteatern. Dessutom har jag inte Kulturskolan kvar så länge till, bara till slutet av maj på grund av 22-årsgränsen. Nåja, nog om det nu. Nu ska ni få se ett nyhetsklipp ifrån TV4s hemsida om Astroteaterns "Fri att vara jag". Säg sedan vad ni tyckte.

Fri att vara jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar