onsdag 13 mars 2013

Konventklänning!

God kväll, kära vänner. Hur mår ni? Nu kommer ett inlägg som jag har velat skriva länge, men som jag aldrig tagit mig tid till; Årets NärCon-klänning! En vän till mig har ritat fyra jättevackra klänningar för att en av min mammas kollegor ska sy en klänning åt mig. Min vän Alexa, som har ritat dessa klänningar, tyckte bäst om klänning nummer 4, min personliga favorit var klänning nummer 2. Vilken av dessa klänningar anser ni att jag ska ha i rollen som Twilight Sparkle? Min motivering till att ha nummer 2 är att jag troligen skulle känna mig mest bekväm i den och att den även skulle kunna fungera till en Rapunzel-cosplay. Alexa anser att nummer 4 är den som är mest Twilight Sparkle. Hon har ju absolut rätt i den saken, likaså i att klänning nummer 4 är mer jag. Vi får se vilken klänning jag bestämmer mig för, kanske kan jag få två klänningar sydda. Nu kommer min fråga till er; Vilken klänning av dessa föredrar ni? Kommentera gärna er åsikt och motivation till varför ni anser att jag ska bära den klänningen. Min vän Alexa är ingen kostymdesigner, så jag vill inte ha kommentarer på att detaljer skulle saknas eller liknande. Hon är fantastisk på att rita och heter inte Alexa i verkligheten. Jag lovade att hon skulle få vara anonym i det här inlägget, men nog om det nu, nu tittar vi på klänningarna.



Visst är teckningarna fina? Titta noga på bilderna och säg vilken klänning ni tycker bäst om. Kom ihåg att motivera era åsikter också. Lång, kort? Enkel, avancerad? Ifall ni har någon kritik att framföra så måste den vara konstruktiv, men glöm inte att Alexa INTE är någon kläddesigner eller sömmerska. Var öppensinnade vid kritik.

Vi hörs antagligen imorgon igen, mina vänner. Ha en trevlig kväll nu. Oj, just det, en sak till; Den här bloggen kommer aldrig att handla om mode, så jag vill bara förtydliga att detta inte är en modefråga. Det här är en fråga om konvent och smak, absolut inte mode eller vilken stil som är finare än den andra. Kom ihåg den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar