onsdag 15 juni 2011

Promenad och fika i Solna Centrum!

Hej på er! Jag ber om ursäkt för att det inte blev något bloggande igår, men jag var lite fullbokad. Jag hade dock en supertrevlig eftermiddag tillsammans med min fina vän Eveline i Solna Centrum. Vi fikade länge medan vi talade om allt mellan himmel och jord. Vi talade mycket om olika diagnoser inom Autism-spektrumet samt vad som är viktigt att tänka på när man bemöter funktionshindrade. Vi båda tror att utbildning är viktigt, men att man måste komma ihåg att bemöta individen och inte diagnosen. Tyvärr blir många felbemötta idag för att alla placeras i olika fack, vilket är väldigt sorgligt. Vi talade även om våra olika skolerfarenheter och jag berättade om hur mycket min underbara favoritlärarinna engagerade sig i sitt yrke: Gick på föreläsningar om funktionshinder, intervjuade studenterna, tog hänsyn till alla och bemötte individen istället för diagnosen. Så borde fler göra. Vi talade jättelänge och tog sedan en promenad, medan vi fortsatte babbla på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar