tisdag 30 augusti 2011

Att vara annorlunda!

Nu är mitt bloggande igång för full nagel igen. En av mina bästa tjejkompisar på Facebook sa åt mig att jag borde blogga oftare och efter att ha talat lite med en av mina bästa killkompisar kom inspirationen tillbaka. Han gav mig några idéer om vad jag kunde blogga om, men hans förslag kommer inom kort då jag har lite annat viktigt att skriva om just nu. Nu har ni fått läsa om en kommande föreläsning samt ett inlägg om mobbning, så nu ska jag skriva lite mer om hur det är att sticka ut från majoriteten och om styrkan att våga stå upp för sig själv. Var dig själv!

Jag fick tidigt i livet lära mig att det är en bra styrka att våga stå upp för sig själv och stå emot grupptryck. Tyvärr ger många efter för grupptryck idag och vågar inte stå upp för sig själva, vilket är sorgligt. Det är en mognad och inre styrka att våga stå emot grupptryck. Man ska inte ge efter för vad andra tycker om en, man ska vara sig själv. Många ser sig själva som missfoster för att de mentalt eller ytligt sticker ut något, men det är väldigt synd. Att sticka ut från andra kan vara en stor styrka och inte svaghet. Det är bättre att sticka ut genom att vara sig själv än att man ger efter för grupptryck genom att låtsas vara någon annan.Våga visa vem du är, bygg inte upp fasader. Ändra dig inte bara för att du är med folk som till ytan verkar starkare än du själv, för du är bättre än du själv vågar tro. Du är du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar