fredag 30 september 2011

Förberedelse inför föreläsning!

Hej på er! Allt väl? Med mig är det väl bra, förutom att jag är lite trött. Nu var det ett tag sedan jag bloggade här, men jag har haft så fullt upp med annat. Teater, läkartider, bakningsgrupp, föreläsningsförberedelser, etc. Aja, jag ska försöka bättra mig med bloggandet. Igår var jag i Sickla på deras Resursteam tillsammans med Eveline. Vi ska snart ha en föreläsning tillsammans, så vi gick igenom vad vi anser är viktigt att ta upp under föreläsningen. Det kommer att handla om våra funktionshinder. Vi har olika diagnoser och erfarenheter, men det blir nog bra.

Eveline och jag möttes upp i Gullmarsplan, där vi sedan åkte mot Slussen och tog Saltsjöbanan till Sickla. Jag blev presenterad för personalen och blev bjuden på en kopp te, sedan satte vi oss i ett privat rum för att tala i enrum. Vi fick ett varsitt anteckningsblock och skrev ner vad vi ansåg viktigt att ta upp. Personalen kom till och från in för att se hur det gick för oss, vilket bara var trevligt. Eveline och jag berättade lite om våra erfarenheter och diagnoser, sedan om att det finns så många "specialpedagoger" som inte har någon aning om vad funktionshinder är. Som ni förstår anser vi att det är illa att det finns så lite kunskaper, så meningen med föreläsningen är att vi ska föra över våra erfarenheter och kunskaper till andra. Det finns inget bättre sätt att lära sig om funktionshinder på än att lyssna på oss som faktiskt lever med det. Att föreläsa för Resursteamet ska bli jätteroligt.

Mer om detta kommer dock inom kort. Jag jobbar just nu med en PowerPoint-presentation som jag ska visa Eveline om en vecka. Aja, mer om detta kommer inom kort. Nu är jag åtminstone tillbaka på bloggen tillfälligt. Vi hörs snart igen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar