måndag 12 september 2011

Kickoff-vecka på Resursteamet!

Hej på er! Allt väl? Med mig är det väl sådär, jag är väldigt trött. Å andra sidan har jag fått mens, så då brukar jag bli tröttare än vanligt. Aja, imorgon ska jag till Resursteamet igen och det ser jag åtminstone framemot. Förra veckan hade vi en så kallad "kickoff-vecka", vilket innebar att vi fick prova lite annorlunda saker. Själv fick jag jobba en hel del med bloggen, men även med bilder. Alla var inskrivna på olika inriktningar, jag var skriven på "data och media" och kan säga att det jag fick göra var riktigt skojigt. De två första dagarna var jag sjuk, men de övriga dagarna fick jag blogga och även jobba med fotografier i programmet "Photoshop".

Att blogga på deras hemsida är jätteroligt, så jag funderar på att även börja videoblogga där om det är tillåtet. För att vara ärlig överväger jag på att börja videoblogga även på min privata blogg här, men inte visa mig i bild. Vi får se hur det blir med den saken. Jag har även funderat på att köpa en ny mobil, men vi får se med det också. Jag vill nämligen ha en Samsung Galaxy S II i9100, men ska vara snål med inköpen en tid framöver. Tills vidare har jag ju min Ipod Touch att filma med och har precis fått tillbaka min Sony Ericsson-mobil, så om och när jag köper en ny mobil får vi väl se. Nåja, nu ska vi inte komma ifrån ämnet här.

Under onsdagen fick jag blogga en del, så jag skrev kortfattat om min livshistoria samt mina erfarenheter. Det kommer ni även att få läsa om på den här bloggen, men ha tålamod. Jag har övervägt på att skriva en självbiografi, men när jag får tid till det får vi lov att se. I torsdags fick jag jobba en hel del med bilder, vilket visade sig vara jätteroligt. Jag älskar att fotografera och att leka med foton, så det var väldigt lärorikt. I fredags var det en lugn dag, med lite mingel och berättande av vad man gjort under veckan. Mitt blogginlägg blev väldigt populärt, vilket var jätteroligt. Så mycket uppmuntran och stöd har jag inte fått sedan jag gick på gymnasiet. Alla på Resursteamet är verkligen rara och snälla allihop, vilket är bra.

Som avslutning ska ni få se en av bilderna jag skapade med hjälp av photoshop:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar