torsdag 1 september 2011

Terminens första dramalektion!

God kväll på er! Allt väl? Med mig är det väl lite sådär, jag är ganska trött. Mitt blogginlägg ikväll blir inte långt, ni ska bara få läsa lite om vår första dramalektion. Gårdagens lektion blev faktiskt den bästa på mycket länge och äntligen känner jag att jag fått sinnesro. Vi började med några namnövningar eftersom Anna inte varit med på ett och ett halvt år, sedan har vi även fått in en praktikant vid namn Sebastian. Efter att ha lekt några lekar och värmt upp lite körde vi igång med repetitioner. Lite krångligt blev det dock utan alla personer på plats, men det gick ändå bra. Vi repeterade några scener och sedan talade jag lite kort med Anna om lite saker efter lektionen. Jag går inte in på detaljer, men det var om teaterarbetet och hon frågade ifall det kändes bra. Jag sa dock att det kändes bra och att det verkar bli ett lovande läsår nu. Det sista vi gjorde under lektionen var att sjunga för Tobias, som fyller 21 år idag. Med andra ord blev det en riktigt lyckad lektion. Vi repeterade de tre första scenerna, så det var ju något. Det blev en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar