tisdag 10 juli 2012

Friendship is Magic!

Hallå där! Nu är jag än en gång uppe i ett skrivande som inte vill sluta. Med tanke på att mitt förra inlägg handlade om vänskap så tänkte jag skriva ett litet inlägg om TV-serien "My Little Pony - Friendship is Magic". I början var jag mycket skeptisk mot den, men insåg att den faktiskt var riktigt rolig. Originalet kommer alltid att vara speciellt för mig, men den senaste är ändå riktigt rolig på många olika sätt.

Två vänner till mig påpekade för en tid sedan att det är väldigt sällan att kvinnliga karaktärer får vara roliga. Det finns självklart roliga, fiktiva kvinnor, men det är alltför sällan det förekommer. Detta är ett skäl till varför jag föll för "Friendship is Magic", för karaktärerna är riktigt roliga på olika tänkbara sätt. Förutom detta så gillar jag serien för att den tar upp många viktiga och bra punkter inom vänskap.

Här har ni en lista över karaktärerna och varför jag tycker om dem så mycket;

Spike - Något lat och flamsig, men lojal och snäll
Twilight Sparkle - Begåvad, vänlig, engagerad och omtänksam
Pinkie Pie - Bubblande glad, något barnslig, väldigt random, snäll
Rainbow Dash - Tävlingsinriktad, självsäker, något flamsig, väldigt lojal
Fluttershy - Blyg och tillbakadragen, djurälskande, ödmjuk, försiktig
Applejack - Hård, ärlig, bestämd, tuff, rak, något tävlingsinriktad
Rarity - Fin i kanten, fåfäng, utseendefixerad, generös, överdramatisk

Detta var enbart huvudkaraktärerna, men ändå. Min personliga favorit är Twilight Sparkle, då hon påminner väldigt mycket om mig. Eller för att vara exakt så är jag lite av en blandning av Twilight Sparkle och Rarity, medan min bästis är lite av en blandning av Rarity och Fluttershy. Sedan har jag en vän som är mycket lik Fluttershy, en annan som är otroligt lik Pinkie Pie, en som är lik Rainbow Dash och till sist en vän som är lik Spike. Sedan har jag vänner som påminner om birollerna i berättelsen, t.ex. Apple Bloom. Det är ett grundskäl till varför jag gillar serien.

Förutom allt ovanstående så kan det tilläggas att några karaktärer påminner lite om några ifrån min favoritserie, Winx Club, vilket också är ett plus. Som jag sa i början så kommer jag alltid att tycka bäst om dem gamla "My Little Pony"-serierna, men den senaste är också riktigt sevärd och rolig. Jag rekommenderar den varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar