onsdag 11 juli 2012

NärCon närmar sig!

Godkväll allihopa! Hur mår mina fina läsare denna fina kväll? Själv är jag på bättringsvägen med min försvunna röst, men jag är också otroligt nervig då NärCon-evenemanget närmar sig. Jag och några vänner har planerat att åka tillsammans i år, vilket ska bli skoj då jag aldrig varit på sådant konvent förut. Nog för att jag är jättenervös och även ganska nojig, men jag tror att det ordnar sig.

En längre tid nu har jag övervägt på att cosplaya Esmeralda, från Disney's "Ringaren I Notre Dame", vilket var ett tips från min obiologiske lillebror - men nu kom NärCon med så kort varsel att Esmeralda får vänta till nästa konvent. Det behöver nödvändigtvis inte vänta tills nästa år, bara till nästa konventchans. Till detta evenemang ska jag cosplaya Twilight Sparkle, från "My Little Pony - Friendship is Magic", vilket säkert kommer att gå lika bra. En av mina vänner ska cosplaya Apple Bloom, en annan ska cosplaya Spike och jag försöker få min bästis att cosplaya Rarity. Det här ska bli jättekul, för att inte säga spännande.

Ifall någon konventerfaren människa läser detta inlägg så ber jag er verkligen att lämna en kommentar om hur det brukar vara på dessa konvent. Jag är otroligt taggad, men också riktigt nervös och kan behöva lugnande kommentarer. Ifall någon av er som är mina vänner läser detta och ska på något liknande evenemang snart så skulle jag vara tacksam för kommentarer. Detta är någonting helt nytt för mig och jag har ingen aning om hur det är på dessa konvent.

Ha en fortsatt trevlig kväll, mina finaste läsare. Kommentera gärna inläggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar