torsdag 28 februari 2013

Konventplanering!

Hej på er, kära läsare! Jag har nu funderat på mitt bloggande och att jag inte har all tid i världen för stunden, så jag funderar på att ha som rutinsak att blogga en eller två dagar i veckan. Till och från blir det säkert mer än så, men tanken är att det ska bekräfta minst två blogginlägg i veckan. Jag vet dessutom att mina inlägg brukar bli populära, så jag vill ge mina läsare någonting nytt så ofta som möjligt. Vad tror ni?

Nog om det nu, nu fokuserar vi istället på inläggets grundpunkt: Konvent! Jag och en vän till mig har börjat planera lite inför NärCon i sommar. Det ska bli så trevligt. Förra året var jag Twilight Sparkle hela konventet, men i år har jag tänkt vara olika figurer olika dagar. Dessvärre vet jag inte vilka figurer jag ska cosplaya i år, men en figur som är säker är Twilight Sparkle. Horn och öron är enkla att ordna, tack vare en god vän till mig, men hennes nya vingar är en annan femma. Min vän har turligt nog erbjudit sig att göra dem också, så det ordnar sig. Mitt största problem är den vackra tiaran som hon bär. Ett litet dilemma som jag har är peruken. Jag har två lila peruker på hemmaplan, men hittade en annan perfekt peruk på nätet. Dilemmat är att den är riktigt dyr, så jag måste överväga saken riktigt noga. Jag får fundera.

Troligen så använder jag nog någon av mina egna peruker då jag troligen kommer att cosplaya olika figurer olika dagar. Då jag har en lång lista på figurer som jag vill cosplaya så får jag dock fundera riktigt noga på vad jag ska cosplaya vilka dagar. En figur är åtminstone Twilight Sparkle, sedan har jag haft funderingar på att cosplaya någon Disneyfigur. Mina funderingar är Mulan, Eilonwy och Esmeralda ifrån Disney, men jag vet ännu inte. Turligt nog har jag några månader på mig innan konventet kör igång, men att beställa ifrån nätet tar tid och därför är jag ute i tid.

Någon av er som läser detta som ska till NärCon? Det skulle vara trevligt att få se några av sina läsare på konventet i år. Om ni har några förslag på cosplaysidor som tar emot beställningar så är jag tacksam om ni länkar dem. Alla idéer och förslag relaterade till cosplay/konvent är välkomna. Hoppas att jag får se några av er läsare på NärCon i sommar. Jag och mina vänner söker en Scootalo för stunden.

Fler liknande inlägg kommer snart, men inte idag. Vi hörs imorgon igen, kära vänner. Innan jag går så kan jag dock dela med mig av några bilder på figurerna i fråga, cosplayen ifrån förra året och tillsist peruken som jag har övervägt att köpa.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar