lördag 5 maj 2012

Kvinnotransport!

Hej igen! Jag kom precis på ett litet inlägg jag skulle vilja skriva lite kort om; Teaterföreställningen "Kvinnotransport" på Årsta Vår Teater! Det var en fantastisk föreställning jag fick se via praktiken i Årsta då min handledare var regissör för pjäsen, som blev en riktig succé. Skådespelarna var i åldrarna 18-20 och otroligt duktiga på att agera. Föreställningen utspelade sig under tidigt 1800-tal då England bestämde sig för att skicka sina fångar till Australien, utan en tanke på att lämna ön ifred. En resa med fångskeppen från England till Australien tog ungefär sex månader, vilket är en väldigt lång tid. Den här pjäsen visade oss resan sedd ifrån en cell ombord på ett av fångskeppen. Vi fick se sex fängslade kvinnor med mycket stark personlighet, sammanlagt var det drygt hundra fångar ombord på varje skepp. Min handledare gav oss denna korta historielektion innan varje föreställning, vilket var riktigt intressant. Ja, jag kan bara säga att det var en jätteintressant föreställning. Man kunde inte säga ett ont ord om showen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar