lördag 5 maj 2012

Praktik närmar sig sitt slut!

God kväll på er! Nu kan jag äntligen börja blogga igen då jag har Internet igång här hemma. Det var otroligt plågsamt att vara utan Internet på hemmaplan i närmare tre veckor, det är mer än jag är van vid. Tack och lov att jag har en mobiltelefon så jag kan kolla mejl, med mera. Nåja, nu får vi hoppas att Internet stannar kvar den här gången. Jag hoppas att jag ska få tid att blogga i helgen, men jag tror inte att det blir någon tid för det - jag har nämligen genrep och sedan föreställning med min musikalpraktik, därpå filmkväll imorgon. Min praktik på Resurscentret börjar närma sig sitt slut, men det har varit jätteskojigt att jobba med dem alla. I bästa fall får jag en annan sysselsättning på onsdagarna när praktiken är slut, men vi får se. Om inte annat så har jag åtminstone lite mer tid kvar av praktiken på Kulturskolan Årsta, vilket jag är glad för. Barnen på teatern är så himla mysiga! Jag vet att jag vill jobba med människor i framtiden, det är så mysigt att vara omkring andra. Något jag ska satsa hårt på är att få jobba som lärare en vacker dag, men jag är inte där än. Nu gäller teater först och främst.

2 kommentarer:

  1. Om du vill jobba som lärare är det väl bara att söka in till lärarprogrammet på Stockholms Universitet? Svårare än så är det inte!! Och där finns även något som kallas Handikappservice, så att du som har Asperger kan få den hjälp du behöver i dina studier. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte tillräckliga betyg för universitetet just nu, hade jag haft det hade jag sökt in redan från början. Jag är dessutom ung och har tid på mig, just nu gäller det att avsluta praktiken och även mina teaterprojekt. Därpå får vi se vad som händer ;)

      Radera