söndag 6 maj 2012

Lyckad föreställning!

Hej på er! Hoppas att ni mår bra. Med mig är det bra just nu, jag är bara väldigt trött. Den här helgen har musikalgruppen haft både genrep och även föreställning på Vår Teater Årsta, vilket gick hur bra som helst. Min mamma kom och kollade på föreställningen, vilket även en vän gjorde. Jag var så orolig att jag skulle bli ensam efter föreställningen, men turligt nog kom mamma och även min vän Clara till föreställningen. Det har verkligen varit jätteroligt att få medverka i en musikal tillsammans med dem andra, men nu börjar det närma sig sitt slut. Det var fullsatt bland publiken idag, vilket var så roligt att se. Att medverka på scenen är så mycket roligare när det kommer mycket folk. Lite nervigt var det ju, med tanke på att jag inte varit med så mycket, men det gick ju hur bra som helst. Publiken älskade oss och jag satte mina repliker rätt också, för att nu inte tala om att det gick fantastiskt bra när vi alla stod på scenen och sjöng "Somewhere Over The Rainbow" - en underbar sång. Av alla versioner som finns av den låten gillar jag Lea Salongas cover bäst hittills, hon har så vacker röst. Jag trodde aldrig att vi skulle få så många uppskattningar från publikens håll, men blev positivt överraskad. Jag börjar förstå varför folk säger att det skapar självförtroende att stå på en scen och uppträda för andra. På onsdag är det dags igen; Min efterlängtade pjäs har en förhandsshow på Resurscentret och direkt därpå har musikalgruppen reprisföreställning på "Trollkarlen från Oz", vilket jag ser framemot. Jag kan aldrig få nog av att stå på scenen och uppträda eller föreläsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar