onsdag 30 maj 2012

Trevlig gårdag!

God kväll på er! Hur har ni det? Jag mår ganska bra just nu, men är väldigt trött. Igår hade jag en riktigt mysig dag med Eveline, Max, Fanny, Sara, Chris och Michelle. I omgångar förvisso, men ändå. Förutom att jag på eftermiddagen fick umgås med dessa fina vänner så träffade jag äntligen en mycket saknad person igår. Jag nämner inga namn, men det var en jättehärlig känsla att bara se och tala med personen en kort stund. Det kändes skönt att äntligen få släppa ut sina tårar.

Vad jag främst gjorde igår var att leta efter teater och även förbereda inför min kommande föreläsning med Eveline. Vi har faktiskt också övervägt att skaffa oss en gemensam blogg för att skriva om våra funktionsnedsättningar. Det ska bli jätteroligt när vi väl kommer igång med den saken. Jag har mina svenskalärare från gymnasiet att tacka för så mycket att jag aldrig kommer att kunna visa min tacksamhet helt. Att skriva, läsa, lära, argumentera och föreläsa har blivit en stor del av min vardag. Svenska måste ha varit det absolut bästa ämnet jag fick läsa under skoltiden, man har så mycket av det i vardagen. Att förneka det är dumt.

Nåja, det var allt för ikväll. Vi hörs förhoppningsvis imorgon igen, jag lovar ingenting. Det är en bazar i Sundbyberg imorgon, vilket jag tänkt kolla in med några vänner. Imorgon är min sista torsdag på praktiken, därpå har jag bara lite att göra på lördag och därefter har jag semester från praktiken. Det känns lite skönt att det har gått så bra för mig, men också ganska sorgligt eftersom barnen är så härliga att jobba med. Vi får väl se ifall jag fortsätter till hösten eller inte.

Godnatt allihopa, ha det så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar