måndag 23 maj 2011

Gladare inlägg!

Hej igen! Jag ber om ursäkt ifall jag lät arg i mitt förra inlägg, för det var jag verkligen inte. Jag tycker bara det är synd att alltför många har en så negativ syn på världen idag istället för att se allt det fina med den. Det är så himla sorgligt att så många vill se vad de inte har framför det de har. Vi behöver verkligen mer positiva inlägg och kommentarer överallt, det saknas verkligen! Det är väl klart att folk mår dåligt och har en negativ syn på människor när de bara gastar på en, istället för att vara trevliga och sprida glädje. Många personer tror att folk bara är elaka och kalla, men det är inte så. Det finns jättemånga bra människor omkring en, det gäller bara att hitta dem och tänka på hur man själv är mot andra. Jag är så less på att så få personer kommer ihåg hur man uppför sig, medan andra struntar blankt i hur de uppfattas av andra. Sorgligt, men sant! Vi behöver verkligen mer finkänslighet och glädje idag. Folk är otrevliga, skriver en massa strunt på nätet som om det inte redan är fullt med negativa inlägg där, missbrukar ord som t.ex. "damp" och "CP", med mera. Nej usch, folk måste verkligen börja kolla upp vad för ord de använder sig av. Jag avskyr när man nyttjar ord och begrepp fel idag, men tyvärr är det få som tänker på det sättet. Många skriver och säger att man "dampar" eller att någonting är eller ser ut som "ett jävla CP", med mera, vilket är så upprörande. Damp är en diagnos som inte ens existerar längre och CP är ett fysiskt handikapp, men påverkar inte individens intelligens. Många som fick diagnosen Damp som unga är väldigt lugna och sansade idag, medan många som har någon CP-skada är otroligt intelligenta och fina som individer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar