fredag 27 maj 2011

Lillasyster, skolbesök och promenad!

Nu ska ni få höra om dagens händelser, som jag hoppas ni finner intressanta. Jag har gjort ganska mycket idag: träffat lillasystern, talat med skolpsykologen, tittat förbi gymnasieskolan samt tagit en promenad i Kungsholmens område. Det här kommer att bli mycket att skriva om, men jag ska försöka sammanfatta allting kort.

När jag vaknade imorse gick jag som vanligt upp och åt frukost samt borstade håret. För att fördriva tiden satte jag på TV:n och såg några japanska avsnitt av Yu-Gi-Oh, sedan tog jag mina saker för att gå mot tunnelbanan. Nu hade jag skjutit upp mitt skolbesök alltför länge, så det var hög tid att ta tjuren i hornen och få det gjort någon gång. På tunnelbanan sprang jag på min lillasyster. Precis som många andra undrade hon varför jag var på TV i vintras samt med i en tidning för inte så länge sedan. Jag förklarade att TV4 intervjuade Astroteatern i vintras och att det var därför hon såg mig på TV i vintras. Angående tidningen jag var med i så var det så att jag blev rekommenderad till DramaForum av min dramalärarinna.

Tyvärr hann inte Felicia och jag tala så länge, för hon skulle av vid Alvik, men jag kramade henne och vi skulle höras vidare snart. Tyvärr är omständigheterna sådana att hon bor hos pappa på heltid och jag hos mamma på heltid, men det är en annan historia. När Felicia gick av fortsatte jag mot Thorildsplan för att hälsa på min gymnasieskola. Jag fortsatte lyssna på musik resten av vägen, som vanligt.

När jag kom till Thorildsplan var det första jag gjorde att titta förbi Ingegerd, skolkuratorn. Hon var egentligen på väg för att äta lunch, men ville höra vad jag har för mig nuförtiden och fick höra allting. Vi talade inte så jättelänge, men det var åtminstone en stunds samtal. Sedan gick jag ner mot IVAS, där jag brukade gå i skolan, men ingen var där. Alla klassrum var släckta och låsta, men vart alla var kunde ingen svara på. Med andra ord hade jag inget annat val än att gå igen.

Efter skolbesöket åkte jag dock inte hem med en gång, utan tog först en promenad till Fridhemsplan. Min egentliga plan var att leta upp ett ställe jag försökt hitta ensam flera gånger om, men som vanligt var det hopplöst. Jag förstår inte vart jag går fel, men funderar på att be någon hjälpa mig tills jag hittar blint.

Då jag inte hittade vad jag sökte bestämde jag mig för att åka hem, men några fina bilder fick jag ju åtminstone. När jag sedan kom hem vilade jag en stund och satte sedan på datorn för att börja blogga. I nästa inlägg får ni se några bilder, men detta var allt för den här gången. Hoppas ni får en fortsatt fin dag, allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar