måndag 9 maj 2011

Helgens Disney-dag!

Hej på er! Nu ska ni äntligen få höra lite mer om i lördags, då vi hade Disney-kväll hos Chris. Vi alla hade tänkt ses redan runt kl 14:00, men Michelle och jag försov oss lite. Det första jag fick göra i lördags var att rusa mot affären för att köpa frukost åt oss, sedan talade vi om lite olika saker medan vi åt vår frukost. Vad vi talade om är lite för privat för att skrivas ut här på bloggen, men det var allt mellan himmel och jord. Något jag kan säga var att vi talade om gamla minnen från gymnasietiden, mer än så säger jag inte. Vi talade ganska länge, men var sedan tvungna att skynda oss då vi redan var försenade. Vi var lite för tidsoptimistiska.

När vi sedan ätit klart frukosten började jag packa ner vad som behövde tas med, vilket var så mycket att det krävdes två väskor och en påse. Så fort packningen var klar märkte jag att mitt hår kändes risigt och tog en snabb dusch för att piffa upp mig lite. Det dröjde dock inte så jättelänge, så efter det sminkade jag mig lite snabbt och sedan åkte vi iväg mot Chris. Vi blev en och en halvtimme försenade.

Så fort vi anlände till Chris hälsade vi på alla våra vänner som var där: Chris, Eveline, Simon, Amie och hennes vovve. Det första vi gjorde var att gå mot en affär i Fridhemsplan för att köpa läsk, med mera. Simon stannade dock kvar för att vakta Chris lägenhet, medan vi andra gick och handlade. På vägen dit talade jag mest med Eveline, men självklart med de andra också. Det blev en diskussion om lite olika saker, bland annat relationer. När vi kom till affären stannade Amie utanför med sin vovve, medan vi andra gick in och handlade. Egentligen behövde vi dock inte så mycket, bara läsk. Efter att ha handlat bestämde sig Eve för att åka hem, så vi följde med henne till tunnelbanan. Hon kände sig lite trött och ville hem.

När vi kom tillbaka till Chris sattes återigen lite roliga diskussioner igång, innan Simon valde att åka han också. När han gått skämtade vi om att det var som en skräckfilm där alla försvinner en efter en. När vi talat om det ett tag började alla leka med Amies vovve, innan vi satte på en Disney-klassiker. Michelle föreslog "Pocahontas" eller "Herkules", så när jag då röstade för "Herkules" blev det den.

Vi satte på filmen och sedan dröjde det inte länge innan Tobias samt Erik anlände. När det plingade på dörren krävde Chris att jag skulle öppna för att han hade ett "rykte som latmask" att tänka på samt för att jag var närmast dörren. Nog för att jag blev grinig på honom, men jag gjorde som jag blev tillsagd och öppnade dörren. Att se killarna var dock roligt, för nu var vi några stycken igen äntligen.

Killarna kom in till vardagsrummet och satte sig med oss. Vi hade inte kommit så långt in på filmen än, så de kom i bra tid. Det blev en hel del babbel under filmen, men det var ju bara roligt. Jag filmade mina favoritdelar av filmen och sjöng med i favoritlåtarna. Vi hade alla verkligen jätteroligt. Att se "Herkules" var riktigt lyckat.

Nästa film vi såg var "Ringaren I Notre Dame", vilket också blev lyckat. Under den filmen blev det också mycket babbel, men allting var självklart om själva filmen och storyn. Tyvärr såg ingen av oss klart den, för Erik och Tobias var tvungna att åka lite tidigare än vi andra. Det var dock roligt så länge det varade. När filmen nästan var slut var det sedan Amies och Michelles tur att åka hem, men vi talade om att göra om detta snart igen. Det märktes att alla hade roligt, vilket var jättekul att se.

Chris och jag följde med tjejerna till tunnelbanan, men jag stannade hos Chris ett tag till för att lära mig spela "Yu Gi Oh". Han har nämligen satt ihop en "Crystal Beast"-lek åt mig som jag fick testa. För att vara första gången jag spelade med den leken måste jag få säga att det gick väldigt bra, roligt var det dessutom.

Nu har ni fått läsa om min lyckade lördag, senare ska ni få läsa om gårdagen. Jag ska även försöka hinna ladda upp några videoklipp samt bilder, så ni får lite att kolla igenom. Kommentera gärna alla inlägg ni läser. Tack på förhand! Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar