söndag 1 maj 2011

Brevet!

Hej Paige! Hoppas att du mår och har det riktigt bra just nu. Det som hände för en tid sedan fick mig att fundera lite på dig och vad som hände mellan oss två.

I risk för att det här läses av andra då det är på Internet vill jag inte gå in på detaljer, men jag vill att du ska veta att jag verkligen inte hatar dig. Jag har fått höra ifrån Kristian att du trott vissa saker och det har också jag gjort, men jag minns hur det en gång var mellan oss. Att från ingenstans vilja återuppta kontakten efter allt som hänt vore dåraktigt av mig, men jag vill att du ska veta att jag inte är arg längre. Det som hände hände, men jag har kommit över det.

Idag ser våra liv skiljda ut och vi har ingen kontakt längre, men du ska inte tro att jag hatar dig. Inte för att jag är speciellt förtjust i tanken på att på något sätt återuppta kontakten vill jag sluta fred med dig. Jag vill också tacka dig för en del saker som inte ska talas om högt. Tack vare allting du och Set fick mig att gå igenom har jag blivit en starkare person. Allt det som hände har idag lärt mig mycket och hur smärtsamma vissa saker än varit ska du veta att jag är tacksam.

Vår vänskap blev som den blev och detsamma gäller den jag hade med en del andra i gänget, men förr eller senare måste man gå vidare. Jag har länge velat avsluta en del med er alla för att kunna gå vidare helt, men då det varit omöjligt får jag skriva till dig så här. I det här inlägget använder jag inga äkta namn i risk för att det ska bli gräl igen, men jag hoppas ändå du förstår och kan gå vidare.

Jag hoppas du förstår varför jag skriver till dig så här och vill att du ska veta att jag inte gör det för att bråka, utan för att sluta fred. Jag misstänker att det som hände har plågat mig mer än dig, men det betyder verkligen inte att det är så och jag kan inte tala för dig. Vi båda gjorde saker och ingen av oss var förnuftiga, även om jag måste erkänna att du i slutändan hade mer förnuft än jag hade.

Innan jag avslutar brevet vill jag önska dig och de andra all lycka i framtiden. Vad som hände förut bryr jag mig inte ens om längre då jag har mitt teatergäng och även vissa från det gamla gänget, men jag har ibland tänkt på det. Tack för alla minnen du gett mig och alla råden du gav mig. En gång i tiden följde jag dem inte, men idag gör jag det och det verkar gå framåt. Hoppas du lyder dina egna råd.

Ta hand om dig i framtiden, min vän. Jag önskar dig all lycka och hoppas på sympati samt förlåtelse från din sida. Många av våra gemensamma vänner talar mycket om dig, ska du veta. Tack för det vi en gång hade och alla minnen!

Kram Elyon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar