fredag 27 maj 2011

Saknad!

I det här inlägget kommer jag att skriva ett brev till en mycket viktig person som jag saknar enormt, men några riktiga namn får ni som vanligt inte. Jag vill inte hänga ut folk på nätet, även om det handlar om något mycket positivt. Jag saknar henne!

Hej Calissa!
Hoppas du mår underbart och fortfarande tänker på mig.

Det har hänt så mycket sedan vi skiljdes åt att jag inte vet var jag ska börja. Jag ska dock försöka ta allting från början kortfattat. Hoppas du gläds av mitt brev.

Efter studenten kom ett väldigt långt sommarlov i jakten på sysselsättning till hösten. I början av hösten hittade dock min nye LSS-handläggare en plats kallad Resursteamet åt mig, där jag stortrivs än. Det mesta jag gör där är att skriva artiklar till deras tidning "Resursnytt" samt inlägg på deras blogg. Det är riktigt kul.

Angående teatergrupperna har båda varit upp och ner. På Astroteatern mådde jag ett bra tag som jag gjorde, men alla föreställningar blev en succé. På Kultur-skolan gick det riktigt bra under hösten, men nu under våren har det dock varit lite upp och ner med en massa onödiga diskussioner. Vi har jobbat med samma historia i snart två år, så vi hoppas på premiär i december. Pjäsen heter "Den Magiska Dimensionen, del 2: Prinsessan Elyons historia" och kommer att spelas upp på Årsta Vår Teater. Premiären är inte bestämd, men vi hoppas på december.

Vänskapsfronten är densamma som förr, med vissa förändringar. Enda undantaget är att jag kapat all kontakt med Paige och Set, men nu fått två finare vänner som alltid finns där för mig. Mikela och Kristian träffar jag än, men det är nog de enda från gymnasietiden. Mina två övriga bästa vänner heter Tomas och Evelina, men hur jag träffade båda är en ganska lång och komplicerad historia.

Förutom att jag spelar teater på Kulturskolan samt går på Resursteamet så föreläser jag mycket idag om livet som funktionshindrad. Det började med att min dramalärarinna började läsa min blogg och då bad hon mig att hålla en föreläsning för Kulturskolans personal, vilket jag tackade ja till. På så sätt har ämnet blivit mer omtalat och nästa föreläsning blev för företaget Maria Ungdom. Den senaste föreläsningen var för Resursteamets arbetstagare samt personal och snart närmar sig ännu en föreläsning för deras personal. Det går framåt.

Det finns så mycket jag vill berätta för dig, men som jag inte kan skriva i ett brev, så jag hoppas att vi träffas snart igen. Om du bara visste hur mycket du har inspirerat och hjälpt mig i livet. Jag hade inte blivit den jag är om det inte vore för allt stöd du gav mig. Nu vet jag att jag är redo att möta världen ensam, men jag kommer aldrig sluta sakna dig. Att jag vågar stå inför andra människor och föreläsa idag är helt din förtjänst, för du trodde på mig mer än någon någonsin gjort förut. Tusen tack för att du fanns där för mig när jag behövde dig! Självklart har jag nu folk jag känner mig trygg hos, men jag kommer aldrig känna mig lika trygg som jag gjorde hos dig. Många omkring mig idag är värda mer än man anar, men du var helt unik och är oersättlig. Om alla vore som du skulle världen vara en så mycket ljusare plats. Tack för allt du lärde mig, du ska vara stolt över dig själv.

Just nu är jag inne i en mörk svacka, men tack vare dig vet jag att jag kommer att klara mig. Du gav mig modet att kämpa på, hur svårt livet än blev och det har jag tagit till vara på väl. Jag saknar dig jättemycket, men tack vare allt du gjort för mig vet jag att jag kan klara mig själv. Du förändrade mitt liv mycket positivt! Tack!

Hoppas du mår underbart! Jag tänker ofta på dig och du anar inte hur mycket jag vill berätta för dig. Jag kommer aldrig sluta sakna dig, hur livet än är. Tack än en gång för alla fina samtal vi hade! Ditt stöd har hjälpt mig så otroligt jättemycket!

Som avslutning vill jag önska dig all lycka i framtiden. Jag tänker så mycket på dig!
Ta hand om dig och hälsa Stefan från mig. Jag hoppas att ni har ett underbart liv.

Kram Elyon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar